måndag 25 juli 2011

Sätter färg på vardagen

Idag har varit en hemsk dag. Kul start va... Nej, men det var i allafall sjukt kallt inatt och imorse när vi gick upp så trodde jag nästan att jag var en isbjörn på Svalbard. Sen jobba, jobba, jobba med skola fram till 13.40. Vägledning efter det, gick helt ok. Efter det började helvetet på riktigt, ut och mäta vind till en annan skoluppgift. Ja, ni förstår här i Wellington fungerar inte skolan riktigt som i Köpenhamn. Här mäter man saker, får mätvärden, sätter in dem i obegripliga datorprogram och skriver vetenskapligt korrekta rapporter. Men så är vi ju på andra sidan jorden, så det vore ju konstigt om inte precis allt var tvärtom.
Nu till det som rubriken handlar om. Efter en lååång kall dag där fingrar och tår frös bort, tog jag en riktigt lång dusch. Varmvatten är ju typ det ända som är gratis här, det utnyttjas till fullo kan jag lova. Känner dock nu att jag luktar som efter ett besök i simhallen, rikligt med klor i vattnet här ja. Tänkte i allafall pigga upp mig med lite färg på dessa smått djuptfrysta fingrar och tår. Navid fick välja färg(er) på nagellacket. Vet inte om det är en hit, men helt klart uppiggande!

Färgkombination deluxe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar