tisdag 21 augusti 2012

dagens köp

I den här bloggen får man följa Zara och hennes köpbegär...
På lördag ska vi på bröllop, då behöver man välstrykta kläder. Till det behöver man ett strykjärn. Vi har inget strykjärn. Det har liksom aldrig behövts. Ja, jag har tydligen gått runt i skrynkliga kläder i hela mitt så kallade vuxna liv.
Hur som helst, så gjorde jag slag i saken och efter lite googlande och prisjämförande och så vidare, har jag nu beställt ett strykjärn. Bara namnet på vår nya hushållspryl får mig att inse att strykning kommer att bli lite som att åka en snabb bil. "Racing 300i TS" låter i alla fall som nåt snabbt bilaktigt i mina öron. Men det är alltså ett strykjärn. "Den tre meter långa knallröda sladden gör det enkelt att stå och stryka där du vill." Knallröd sladd och knallröd undersida, vad nu det ska va bra för. Men det ser snabbt ut, det är väl det viktigaste. Nu återstår bara att se om det fungerar att stryka med också. Återkommer med resultat.

Racing 300i TS, jadu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar