måndag 30 juli 2012

matbloggen.com

Solen har lyst med sin frånvaro idag, så jag har spenderat dagen framför OS. Efter nästan en hel vecka i total sol och sommarvärme var det rätt skönt med lite avslappning, men imorgon vill jag ha sol igen, tack!
Jag har även passat på att bli blond igen, då jag tröttnat på min utväxt som var ungefär lika lång som ölandsbron. Gillar att min hårfärg heter "Nordic Perlmutt" på tyska. Ibland blir jag extremt sugen på att lära mig ett nytt språk, idag är det språket tyska.
Något helt annat då, har fått dille på kräftstjärtar, vill ha det till allt. Så idag slängde jag ihop en lunch som bestod av mina favoritsaker; kräftstjärtar, haloumi, minitomater och ruccola. Den skulle jag nog kunna äta varje dag resten av mitt liv. Misstänker dock att de inte har varken kräftstjärtar eller haloumi på vårt Netto i Köpenhamn, så jag får nog hitta nån ny "resten-av-mitt-liv-mat"...
nomnom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar