tisdag 3 juli 2012

Sound of music

Vad händer i den här bloggen kan man undra. Jag tror den avspeglar min personlighet i alla fall, det är alltid nåt. Jag har inte direkt någon självdiciplin. Men å andra sidan, så finns det väl inga regler som säger att man ska göra ett visst antal inlägg på en viss tid. Men det hade kanske varit kul för de (få) personer som läser denna stackars blogg om det åtminstone kom ett inlägg i veckan, eller kanske ett om dagen? Ja, det hade varit något va.

Men ok, det har varit ett tag sen sist. Sommaren har kommit till Köpenhamn, jag har slutat på praktiken, börjat på nytt gammalt jobb och har åtta arbetsdagar kvar innan jag håller lite semester.

Nu sitter jag och filar på ett musikquiz. Funderar på att göra det med något slags filmtema. Så nu sitter jag och funderar på vilka filmer jag gillar.

Sound of music
Sjukt lång, sjukt bra.

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
Kanske den bästa någonsin.

Inception
Älskar när det är invecklat och komplicerat och DiCaprio.

Problemet nu är väl att dessa filmer är ganska lätta att gissa musiken till och att jag behöver ca 20 olika låtar till mitt quiz... Ett annat tema kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar