onsdag 24 augusti 2011

Bullshit

Sådär ja, då har man bakat bullar också. Det gick inte så bra.
FAIL NUMBER ONE: Det GODA smöret var slut, så jag fick använda det ÄCKLIGA. Det GODA smöret är av fabrikat lurpak, det smakar som smör smakar hemma och är svindyrt. Det äckliga smöret är allt annat smör på Nya Zeeland, det smakar och luktar som gammalt får, men är billigt. Men jag tänkte som så att jag har ju ätit kakor och sånt på café här, och det har ju varit gott. Kan de baka så kan väl jag, oavsett smör.
FAIL NUMBER TWO: I receptet stod det att man skulle ha vanlig jäst, jag har bara torrjäst. Eftersom att jag inte är nån expert på jäst, så tog jag vad som fanns. Detta var tydligen ingen bra idé, degen jäste knappt. Inte första rundan och inte andra heller. Typiskt tänkte jag, de växer säkert till sig i ugnen...
FAIL NUMBER THREE: På Nya Zeeland finns inte pärlsocker, som enligt mig är det godaste med kanelbullar. Min tanke var att ha på strössel eller liknande pynt. Då jag glömde köpa pynt, så blev det att strö råsocker på de stackars bullarna. Ingen vacker syn. In med skiten i ugnen, hålla tummarna för att de kanske i alla fall smakar gott. Men NEJ, de blev skitsmå och smakar skit (läs gammalt får). Tur man inte driver en matblogg. Fast de skriver väl aldrig om sina misstag, bara om hur fantastiskt gott det är och hur jävla ekologiska deras förbannade egenplockade jordgubbar eller handmjölkade mjölk är...

Ingen vacker syn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar