måndag 15 augusti 2011

Snö i augusti.

Idag när vi gick upp hörde vi folk som skrek ute på gatan. Inte direkt skrik av rädsla, utan mer lyckoskrik. Detta berodde på att det snöade. För de som bor i Wellington är detta tydligen något som man kanske får uppleva en gång i livet. Spännande. Vi fick höra på nyheterna att i Auckland (längst upp p¨å nordön) har det inte snöat sen 1939. Folk har uppdaterat om snö på facebook, lagt upp bilder och inte snackat om något annat idag. Biblioteket i skolan stängde till och med tidigare idag pga snön. Folk är sjuka. Själv går jag mest runt och surar för att jag missade sommaren. Men efter veckans inlämning på fredag så ska vi boka hotell i Sydney, Kuala Lumpur och Penang. Längtar verkligen efter värme och sol, bara 3 månader kvar nu!

"Snökaoset"


















Men det är efter denna veckan, nu är det Ecotect och thermal assignment som gäller. Nu har jag bara ord som solar radiation, heat loss, relative humidity, stack effect, solar shading, r-value, u-value etc i mitt huvud... Visst låter det spännande. Skolan här är inte riktigt som hemma. Tur att det finns skittles!

Skittles Sours, the best!

1 kommentar:

  1. jag åt dem i lissabon! asaballagoda!
    FEM TOASTS!
    (tummen upp)

    puss
    /sis

    SvaraRadera