onsdag 24 augusti 2011

hej skönhetsblogg...

Vi har ju "lov" nu, eller study break som det heter här. Man kan ju tro att det betyder att man har lov, men det betyder att man har lov för att studera. Tack! Inga föreläsningar eller lektioner utan bara massa tid till att plugga. Har inte blivit så mycket av den varan än...
Idag var det värsta finvädret och vi åt glass från vårt favoritställe kaffe eis. Jag tog dagen till ära pannacotta och jordgubb.
Sen var det byxjakt. Två av mina jeans har liksom mer eller mindre börjat ge upp... Acne är inte längre vad de en gång var. Skitkvalitet javisst! Synd att man har de längsta benen och att deras jeans är de ända som passar. Acne finns såklart inte på Nya Zeeland. Cheap Mondays finns, men de kostar dubbelt så mycket som hemma (och ser för jävliga ut på mig), så det känns inte som ett alternativ.
Efter att jag gav upp min byxjakt på Glassons (Nya Zealands motsvarighet till TopShop), hamnade jag på en sminkavdelning i en annan butik. Det kliade i fingrarna och vips så hade jag köpt både fint nagellack och nån hårprodukt (som jag inte vet riktigt vad jag ska ha den till...).
Säkert användbar...

Färgen heter "Pink-ing of you".


































Är det nu jag ska sluta använda jeans och lägga mina pengar på nya skor som passar till kjol/klänning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar